کیفیت مصالح پایدار سازی گود به روش نیلینگ و انکراژ

07 اسفند ، 1401
شرکت پایون

کیفیت مصالح پایدار سازی گود به روش نیلینگ و انکراژ از موضوعات مهمی است که هر پیمانکاری باید مورد توجه قرار دهد. در غالب پروژه های ساخت و ساز همه چیز با خاک برداری شروع می شود. این قسمت از پروژه با وجود داشتن سهمی کم از کل مراحل انجام پروژه اما یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل محسوب می شود. از میان روش های پایدارسازی گود روش نیلینگ و انکراژ بسیار قابل توجه هستند. در این مطلب از سایت مقاوم سازان پایون قصد داریم تا کیفیت مصالح برای پایدارسازی گود در روش های نیلینگ و انکراژ را مورد بررسی قرار دهیم.

nailing

ضرورت های پایدار سازی گود به روش نیلینگ و انکراژ

اجرای درست خاک برداری و پایدارسازی گود از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع برای مدیران پروژه، همسایگان پروژه و سایر افراد دخیل در آن بسیار مهم است. روش های انکراژ و نیلینگ در پایدار سازی گود از اقبال خوبی برخوردارند. یکی از نیازهای این پروژه دسترسی به مصالح با کیفیت و خاص برای پایدارسازی هر چه بهتر پروژه است. برخی از نکات در مورد این موضوع را در ادامه بررسی می نماییم.

نکات تسلیح در کیفیت مصالح برای اجرای روش نیلینگ و انکراژ

یکی از نکات مهم در این زمینه خرید استرندها از یک شرکت است. همچنین باید کیفیت مصالح از نظر ظاهری و کیفی حتما از قبل بازرسی شود. تواتر انجام آزمایش های کنترل کیفی بسیار مهم است. همچنین توصیه می شود به جای میلگرد AIII از میلگرد AII استفاده شود.

nailing2

کیفیت مش، شاتکریت و صفحات فولادی

در مورد کیفیت ماسه بهتر است از نوع تیز گوش، شسته شده و بالای 65 درصد باشد. این ماسه نباید خاک به همراه خود داشته باشد. مش باید کنترل شود تا از نظر ظاهری زنگ زگی و لهیدگی نداشته باشد. رعایت تواتر در آزمایش های کیفی نیز بسیار مهم است. مش باید از لحاظ مقاومت تسلیم، مقاومت نهایی و میزان الاستیسیته کنترل شود. صفحات فلزی و مهره ها باید از نظر ظاهری کیفی وضعیت مطلوبی داشته باشند. همچنین بهتر است اتصالات مکانیکی نیز از لحاظ کیفیت قبل از استفاده کنترل شوند.

کیفیت سیمان و آب در پایدارسازی گود

در این مورد باید گفت کیفیت سیمان باید از لحاظ زمان گیرش مناسب انتخاب شوند. زیرا این موضوع برای موفقیت عملیات تزریق و کشش انکرها مهم است. آب مصرفی نیز باید مورد توجه باشد. بهتر است از آب شرب به این منظور استفاده شود. برای پروژه ای بزرگتر توصیه می شود که آب قبل از استفاده آزمایش شود. برای کنترل کیفیت روانی و میزان غلظت پیشنهاد می شود از آزمایش قیف مارش استفاده شود. اگر قرار است از مواد افزودنی برای سیمان استفاد شود حتما این کار باید با دقت و انجام آزمایش های قبلی همراه باشد.

کنترل کیفیت ابزار اجرای روش نیلینگ و انکراژ

در این مورد نیز باید برخی نکات را مد نظر قرار داد. برای مثال شلنگ تزریق باید مقاومت لازم را داشته باشد تا بتواند فشارهای نیل و انکر را تحمل کند. همچنین شلنگ هایی که وظیفه انتقال دادن هوا از کمپرسور به دریل واگن را برعهده دارند باید جنس مناسبی داشته و درمقابل فرسایش و عوامل تخریب کننده محیطی نیز مقاومت خوبی برخوردار باشد. اما نکته دیگر اتصالات با کیفیت و مقاومت است. برای جلوگیری از راه یابی دوغاب باید هر دو طرف غلاف به خوبی آب بندی شود.

nailing3

توجه داشته باشید که باید کنترل های کافی برای جلوگیری از خارج شدن شلنگ باد در طول پروژه انجام شود. در مورد راد حفاری در پروژه پایدارسازی گود با روش نیلینگ و انکراژ باید از نوع آلیاژ های مقاوم استفاده کرد. این راد باید بتواند در اعماق مقاومت کافی داشته باشد. داشتن رزوه سالم به اتصال مناسب کمک می کند.

کیفیت مصالح شمع ها در پروژه انکراژ و نیلینگ

در این مورد نیز توجه به چند مورد بسیار مهم است. جوشکاری های پروژه باید با کیفیت و دقت و بر اساس مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های جوش انجام شود. قبل از بتن ریزی باید کیفیت بتن بررسی شده و عملیات بتن ریزی بر اساس قوانین و مقررات ملی ساختمان باشد. آزمایش اسلامپ بتن حتما باید انجام شود. همچنین افزودنی ها باید از پیش بررسی شده و در دمای مناسب نسبت به بتن ریزی اقدام شود.

مشاوره عملیات گودبرداری به روش نیلینگ و انکراژ از مقاوم سازان پایون

در این مطلب برخی نکات مهم در مورد کیفیت مصالح پایدار سازی گود به روش نیلینگ و انکراژ را با هم مرور کردیم. اجرای عملیات پایدارسازی گود از حساسیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورت هر گونه حادثه ای نه تنها اتمام پروژه که جان بسیاری از افراد از جمله همسایگان در خطر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل توصیه می شود برای هر گونه عملیات پایدارسازی گود از مشورت افراد متخصص بهره مند شوید. شرکت مقاوم سازی پایون از شرکت های مهم در زمینه مقاوم سازی و پروژه های مرتبط با بتن است که می تواند یک مرجع قابل توجه برای مشاوره پیش از گود برداری و مقاوم سازی گود باشد. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfYGFMgAAAAAF6YmqbT-_dIDsNXJasTx5b83yKx