مقاوم سازی سازه ها

مقاوم سازی سازه ها، تقویت و ترمیم ساختمان ها در سال های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته و هدف اصلی شرکت مقاوم سازان پایون هم، این است که سازه ها کاملا مقاوم باشند. عوامل مختلفی مثل تغییر مالک های ساختمان ها، قوانین جدید نظام مهندسی و ضعف در طراحی و اجرا می توانند باعث شوند که به مقاوم سازی ساختمان نیاز پیدا کنیم. شرکت مقاوم سازان پایون با ارائه روش های نوین، استفاده از مهندسین و نیروهای حرفه ای و همین طور استفاده از مواد درجه یک توانسته یکی از بهترین ها در زمینه مقاوم سازی سازه ها در ایران باشد.

Reinforcement

مقاوم سازی سازه ها

اگر بخواهیم مقاوم سازی سازه ها را توضیح دهیم، باید بگوییم عملیاتی است که مقاومت یک سازه در برابر فشارهای مختلف که بیشتر آن ها عوامل محیطی مانند زمین لرزه هستند را افزایش می دهد. از آن جایی که کشور ما در منطقه ای زلزله خیز قرار دارد، عملیات مقاوم سازی ساختمان قدیمی و مقاوم سازی ساختمان های اسکلت فلزی اهمیت بالایی دارد که به روش های قابل انجام است.

چرا به مقاوم سازی سازه ها نیاز داریم؟

دلایل زیادی برای مقاوم سازی سازه ها در تمام نقاط جهان وجود دارد که مهم ترین آن ها مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله است. ممکن به هنگام طراحی یا اجرای سازه خطایی رخ دهد که باعث کم شدن مقاومت سازه شود. امکان دارد سازه با تغییر کاربری روبرو شود و با توجه به انتظاراتی که از کاربری جدید می رود، سازه نیاز به مقاوم سازی داشته باشد. همچنین در صورتی که ساختمان ها قدیمی باشند و اجزای آن مقاومت قبل را نداشته باشند، نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند. البته همان طور که قبل تر گفتیم، مهم ترین دلیل مقاوم سازی محافظت ساختمان در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله است و باید قانون مقاوم سازی ساختمان را رعایت کرد.

روش های نوین مقاوم سازی ساختمان

همان طور که گفتیم، مقاوم سازی اهمیت زیادی در ساخت یا بازسازی ساختمان دارد و روش ها متنوعی برای مقاوم کردن بخش های مختلف سازه وجود دارد. در صورتی که روش درستی برای مقاوم سازی سازه ها انتخاب نشود، ممکن است تقویت آن به انداره کافی نباشد. به همین دلیل انتخاب بهترین روش از اهمیت بالایی برخوردار است که این کار را شرکت مقاوم سازی پایون برای شما انجام خواهد داد. در ادامه به بررسی انواع روش های مقاوم سازی سازه های بتنی و فلزی خواهیم پرداخت.

Reinforcement of structures

مقاوم سازی ستون

ستون های ساختمان از اجزای سازه هستند که برای مقاوم شدن بیشتر ساختمان نیاز به تقویت شدن دارند. مقاوم سازی پایون با 4 روش تقویت با الیاف کامپوزیت، تقویت با روش نزدیک به سطح، تقویت با ژاکت بتنی و تقویت با ژاکت فولادی باعث افزایش قدرت شکل گیری ستون ها و افزایش مقاوت خمشی و برشی آن ها می شود.

مقاوم سازی تیر

نوع دیگری از اجزای ساختمان ها، تیرها هستند که وظیفه ی آن ها انتقال بار و فشار به ستون هاست. در صورتی که زلزله رخ دهد هم بیشتر فشارها باید به تیرها منتقل شود تا ستون های ساختمان دچار آسیب نشوند. مقاوم نکردن تیرها می تواند باعث شکست آن ها شود و به همین دلیل شرکت پایون در جهت مقاوم سازی سازه ها با بهترین مواد و با روش های مختلفی چون تقویت با تیر کمکی و دستک، تقویت با الیاف کامپوزیت، تقویت با ژاکت بتنی، تقویت با روش نزدیک به سطح و تقویت با ورق فولادی عملیات ترمیم تیر بتنی، مقاوم سازی تیرهای بتنی و مقاوم سازی تیرهای فلزی را انجام می دهد.

مقاوم سازی فوندانسیون

بخش دیگری از سازه ها که مقاومت آن اهمیت بالایی دارد، فونداسیون است. وظیفه فونداسیون انتقال بارها و فشارهای وارده به تیرها و ستون ها به زمین است و در صورت وقوع اتفاقاتی مثل زلزله، اگر فونداسیون مقاوم نباشد می تواند مشکلات بزرگی درست کند. تقویت فونداسیون در مقاوم سازی سازه ها مرحله سختی ست که شرکت پایون با روش هایی چون تقویت با اضافه کردن شمع، تقویت با افزایش مقطع، تقویت با روش نزدیک به سطح، تقویت با میکروپایل و تقویت با برش بتن و آرماتوربندی مجدد آن را به بهترین شکل انجام می دهد.

روش های دیگر مقاوم سازی سازه ها

روش های دیگری هم هستند که در مقاوم سازی سازه ها تاثیر بسیار زیادی دارند. از این روش ها می توان به تقویت دال و تیرچه بتنی با الیاف کامپوزیت، اضافه کردن بادبند، تقویت دیوار برشی با الیاف کامپوزیت و اضافه کردن دیوار برشی اشاره کرد که شرکت مقاوم سازی پایون به بهترین شکل و با حرفه ای ترین مهندسین و مجریان ساختمانی، انجام تمام این روش ها را در جهت مقاوم سازی بهتر ساختمان بر عهده می گیرد.

الیاف FRP

Fiber Reinforced Polymer یا همان FRP معنی پلیمرهای تقویت شده با فیبر را می دهد. الیاف FRP بر روی سطوح مختلف بتنی مانند تیر، ستون، دال، دیوار و فونداسیون قرار می گیرد که همین باعث بیشتر شدن مقاومت بتن و در نتیجه مقاومت سازه سازه شود. این الیاف در ساختمان و صنایع مختلف دیگری هم کاربرد دارد ولی بیشترین کاربرد آن در تقویت و مقاوم سازی سازه ها است. مقاوم سازی پایون با استفاده از این الیاف همیشه سعی داشته که بهترین مقاوم سازی را انجام دهد.

FRP

جمع بندی

مقاوم سازی سازه ها در مبحث ساختمان سازی یکی از مهم ترین مسائل است که این روزها با روش های نوینی که به بازار آمده، اهمیت آن بیشتر هم شده. در این مطلب با اهمیت مقاوم سازی و روش های مختلف آن آشنا شدید. شرکت مقاوم سازی پایون با روش های مختلف بر اساس نیاز سازه، با استفاده از بهترین مواد و کادری مجرب سعی داشته که مقاوم سازی ساختمان را به حرفه ای ترین شکل انجام دهد تا نامش جزو بهترین ها قرار گیرد. همچنین پایون همیشه سعی داشته تا مناسب ترین هزینه مقاوم سازی ساختمان را برای مشتریانی که نیاز به مقاوم سازی دارند، در نظر بگیرد.


ویدئو های مقاوم سازی سازه توسط شرکت پایون

همین الان با ما تماس بگیرید تا راجع به پروژه شما بیشتر با هم صحبت کنیم.

مشاوره رایگان
سوالات متداول

دلایل زیادی برای مقاوم‌سازی سازه‌ها وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها امکان وقوع زلزله، تغییر کاربری و تصحیح خطاهای طراحی و اجرایی هستند.

هزینه مقاوم‌سازی با توجه به مواد مورد استفاده و روش مقاوم‌سازی متفاوت است که کارشناسان پروژه با بازدید از سازه، آن را تعیین می‌کنند.

بهترین روش مقاوم‌سازی سازه‌ها را نمی‌توان قبل از بازدید از ساختمان به طور قاطع گفت و با توجه به نوع ساختمان و ضعف‌های موجود در آن مشخص می‌شود.

6LfYGFMgAAAAAF6YmqbT-_dIDsNXJasTx5b83yKx