شاقول سازی

شاقول سازی کاری است که باعث می شود که ساختمان هایی که کج شده اند، به حالت عادی برگردند. این کار معمولا زمانی انجام می شود که ساختمان ها به دلایلی نشست کرده و کج شده اند. شرکت مقاوم سازان پایون همیشه در امر ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان پیشرو و سعی کرده همیشه در مقاوم کردن انواع سازه به بهترین شکل عمل کند. این شرکت در مقوله شاقول سازی هم به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود.

nashaghol

ساختمان ناشاقول

ناشاقول بودن ساختمان می تواند به معنی نشست فونداسیون باشد. نشست فونداسیون شامل دو بخش نشست آنی و تحکیمی بوده که نشست آنی بلافاصله پس از اجرای سازه رخ می دهد و نشست تحکیمی که به مرور زمان اتفاق می افتد در این مواقع به شاقول سازی نیاز است. تمام این نشست ها باید در زمان طراحی و اجرای سازه ها و بر اساس نتایج مطالعات خاک مورد بررسی قرار گرفته و کنترل شوند. در بسیاری از موارد عدم مطالعه شرایط خاک و سازه، نفوذ آب به زیر فونداسیون، ریزش چاه و یا قنات های احتمالی، عدم بستر سازی مناسب، بارگذاری نامتقارن سازه و ... باعث بروز نشست های نامتقارن و بیش از حد مجاز شده که منجر به کج شدگی سازه می گردند.

jack

چه موقع شاقول سازی انجام می شود؟

شاقول سازی ممکن است درست بعد از اجرای ساختمان یعنی هنگام نشست آنی سازه انجام شود و یا ممکن است بعد از سال ها به دلیل نشست تحکیمی این کار را انجام دهند. به طور کلی هنگامی که ساختمان نشست می کند و کج می شود به عملیات شاقول کردن نیاز دارد که همین عملیات به روش های مختلفی انجام می شود و به متخصصان انجام این کار نیاز است.

روش های شاقول سازی شرکت پایون

همان طور که گفتیم شاقول کردن ساختمان روش های مختلفی دارد. امروزه که علم پیشرفت کرده و ابزار جدیدی در صنعت ساختمان سازی وارد  شده، روش های جدیدی هم برای شاغول سازی آمده است. شرکت مقاوم سازی پایون با دو روش جک زنی و روش ابداعی برش خاک عملیات شاقول کردن سازه هایی که نیاز به شاقول شدن دارند را انجام می دهد.

شاقول سازی به روش جک زنی

در هنگام اجرای سختمان ابزارهای مختلفی نیاز است که یکی از این ابزارها، جک شاقول کننده است. از این ابزار برای شاقول کردن پس از نشست و کج شدن ساختمان نیز استفاده می شود که به آن شاقول سازی به روش جک زنی می گویند. این جک ها در واقع وظیفه ی پایدار کردن قالب ستون را بر عهده دارند و باعث صاف شدن ستون ها می شوند و از کج شدن آن ها جلوگیری می کنند.

jack1

شاقول کردن به روش ابداعی برش خاک

قبل تر گفتیم که راه های زیادی برای شاقول کردن هست و هر روزه راه ها و ابزارهای جدیدتری هم در این زمینه، به صنعت ساختمان سازی وارد می شود. شرکت پایون با وجود روش های متنوع و مختلف دست به ابتکار زده و روشی که بسیار کارامد و جدید محسوب می شود را روی کار آورده. این روش، روش ابداعی برش خاک است که به بهترین شکل ممکن، عملیات شاقول سازی را انجام می دهد.

ویدئوی شاقول سازی ساختمان توسط گروه پایون

جمع بندی

شاقول کردن ساختمان کار سخت و مهمی به حساب می آید و بهتر است به هنگام اجرای سازه از نشست کردن، ناشاقول و کج شدن ساختمان جلوگیری کرد. در این مطلب با ناشاقول و شاقول بودن ساختمان آشنا شدید. از اهمیت شاقول سازی و روش های شاغول کردن ساختمان توسط شرکت ساختمان سازی پایون را برای شما گفتیم. بهتر است این کار را به دست بهترین ها بسپارید.

همین الان با ما تماس بگیرید تا راجع به پروژه شما بیشتر با هم صحبت کنیم.

مشاوره رایگان
سوالات متداول
در بسیاری از موارد عدم مطالعه شرایط خاک و سازه، نفوذ آب به زیر فونداسیون، ریزش چاه و یا قنات های احتمالی، عدم بستر سازی مناسب، بارگذاری نامتقارن سازه و ... باعث بروز نشست‌های نامتقارن و بیش از حد مجاز شده که منجر به کج شدگی سازه می‌گردند.
شاقول سازی راه‌های بسیاری دارد و شرکت مقاوم سازی دو روش شاقول کردن به روش جک زنی و شاقول کردن به روش ابداعی برش خاک را انجام می‌دهد که از بهترین روش‌ها برای این کار محسوب می‌شوند.
عملیات شاقول کردن ساختمان هزینه مشخصی ندارد و با توجه به میزان نشست و کج شدگی و روش و مصالحی که به کار می‌رود، متغیر است.
6LfYGFMgAAAAAF6YmqbT-_dIDsNXJasTx5b83yKx