قیمت دستگاه برش بتن

11 تیر ، 1402
شرکت پایون

قیمت دستگاه برش بتن از موضوعات مهم و قابل توجه در زمان خرید است. کاتر بتن یا دستگاه برش بتن دستگاهی است که با استفاده از آن بتن یا آسفالت برش داده می‌شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند. فارغ از اینکه چه مدل و چه امکاناتی را برای خرید دستگاه برش بتن مد نظر گرفته اید بهتر است به نیازهای خود بیشتر توجه کنید. در ادامه این مطلب در سایت مقاوم سازان پایون قصد داریم تا عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش بتن را مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه بتن بر چیست؟

در بسیاری از پروژه‌های عمرانی، ساخت و سازها و اصلاحات ساختاری، گاهی ممکن است نیاز باشد تا همه یا بخشی از بتن برش داده شود. اما فرایند برش بتن کاری سخت و نسبتا زمان بر است؛ چرا که بتن سخت شده، جسمی به شدت مقاوم بوده که برش آن به سختی امکان پذیر است. بنابراین برای انجام این کار به کاتر بتن بر نیاز است. یک نکته در مورد این دستگاه‌ها وجود دارد و آن شباهت کاتر بتن بر و کاتر آسفالت بر است. تنها تفاوت این دو دستگاه ممکن است در قدرت بیشتر کاتر بتن بر باشد.

انواع دستگاه برش بتن

دستگاه‌های برش بتن بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می‌شوند. قیمت دستگاه بتن بر نیز بر اساس همین دسته بندی‌ها متفاوت است. یکی از انواع دسته بندی کاتر بتن بر، نوع سوخت مصرفی در آن است. با توجه به اینکه انواع بتن دارای مقاومت متفاوتی هستند که براساس آزمایش های مخرب و غیر مخرب تعیین می‌شود لازم است تا دستگاه مناسب خریداری شود. بر اساس این معیار دستگاه برش بتن به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • کاتر بتن بر بنزینی
  • دستگاه برش بتن دیزلی
  • کاتر بتن برقی

در بین این سه نوع دستگاه برش بتن، نوع بنزینی بیشتر از انواع دیگر محبوب است. دلیل آن هم در دسترس بودن بنزین و قابلیت جابه جایی بدون سیم دستگاه است.

دستگاه برش بتن

تصویری از دستگاه برش بتن

قیمت دستگاه برش بتن به چه عواملی بستگی دارد؟

برای برش بتن با کاتر می‌توان دستگاه های مختلفی را خریداری کرد که هر کدام ویژگی‌ها و قیمت متفاوتی دارند. از جمله مهم‌ ترین عوامل موثر بر قیمت دستگاه عبارتند از:

قدرت موتور دستگاه برش بتن

کاترهای بتن بر چه از نوع دیزلی و چه از نوع برقی یا بنزینی از موتورهای مختلفی استفاده می‌‌کنند. یک عامل موثر بر قیمت دستگاه برش بتن، قدرت موتور دستگاه است، هر چه قدرت موتور بیشتر باشد باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت شود. دستگاه‌های بتن بر با موتورهایی با قدرت 10 الی 40 اسب بخار به بازار عرضه می‌‌شوند. البته توجه کنید که موتورهای قوی تر و ضعیف تر نیز در بازار وجود دارند اما این بازه قدرت موتور محبوبیت بیشتری دارد.

نوع سوخت مصرفی

یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار بر قیمت دستگاه برش بتن نوع سوخت مصرفی است. معمولا مدل‌های بنزینی و برقی با توجه به تقاضای بیشتر، قیمت بیشتری نسبت به انواع گازوئیلی دارند.

تیغه کاتر بتن بر

تیغه‌ها نیز انواع مختلفی دارند. برخی از تیغه‌ها برای برش آسفالت مناسب هستند. این نوع تیغه ممکن است مقاومت کافی برای برش بتن را نداشته باشد. اما برخی دیگر از انواع تیغه برای برش بتن طراحی می‌‌شوند. همچنین در نظر داشته باشید که قطر تیغه و اندازه آن نیز بر قیمت دستگاه برش بتن تاثیر می‌‌گذارد. جنس تیغه و تکی یا دو قلو بودن تیغه ها نیز دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت است.

قیمت دستگاه برش بتن

تصویری از دستگاه بتن بر برقی

حجم مخزن آب نصب شده بر روی کاتر بتن بر

در هنگام برش بتن با دستگاه،  لازم است تا آب به طور مستقیم بر روی محل برش پاشش شود تا از ذوب شدن تیغه جلوگیری کند. از فاکتورهای موثر بر قیمت دستگاه برش بتن، حجم و اندازه مخزن آبی است که بر روی دستگاه نصب می‌شود. هر چه این مخزن بزرگ تر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر است.

ابعاد دستگاه

هر چه دستگاه بزرگتر باشد یعنی برای پروژه‌های بزرگ تر و سنگین تر ساخته شده است. لذا شما برای خرید آن باید پول بیشتری نیز پرداخت کنید.

تکنولوژی ساخت و امکانات کاتر بتن بر

دستگاه‌های برش بتن قدیمی ‌‌تکنولوژی ساخت قدیمی تری نیز دارند. لذا اگر قیمت دستگاه اهمیت زیادی برای شما دارد می‌توانید از مدل‌های قدیمی تر خرید کنید. امکانات و آپشن‌های اضافی موجود روی دستگاه کاتر بتن بر نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است.

کشور تولید کننده

در بازار شما می‌توانید انواع و اقسام کاترهای تولید شده توسط کشورهای مختلف را خریداری کنید. معمولا کاترهای موجود در بازار ایران محصول کشورهایی مثل سنگاپور، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، چین، ایران، آلمان و... است. معمولا دستگاه‌های اروپایی یا ژاپنی و کره ای قیمتی بالاتری از سایر انواع دارند.

برند تولید کننده

برند تولید کننده نیز مثل کشور تولید کننده دارای اهمیت است با این تفاوت که ممکن است برندی شناخته شده از کشوری کمتر شناخته شده قیمت بالاتری از یک برند ناشناس از کشوری مثل ژاپن داشته باشد. هوندا، روبین، کاوازاکی، سوبارو، راتو و... از برندهای شناخته شده بازار کشورمان هستند.

شرایط اقتصادی کشور و بازار کاتر بتن بر

عامل مهم دیگر مربوط به شرایط روز ارز در کشور، تورم و البته بازار روز دستگاه برش بتن است. ممکن است با افزایش قیمت ارز یا کمبود برند‌های معتبر در بازار، برند‌های ناشناخته تر افزایش قیمت داشته داشته باشند و با قیمت‌های بالاتری قابل خرید شوند.

یکی دیگر از روش‌های برش بتن، برش بتن با سیم است. که ما در مقاله ای به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

 کلام پایانی درباره دستگاه برش بتن

در این مقاله با عنوان هر آنچه که باید درباره قیمت دستگاه برش بتن بدانید، به معرفی عوامل موثر بر قیمت کاتر بتن بر پرداختیم. بدیهی است هر چه دستگاه کیفیت و امکانات بالاتری داشته باشد قیمت بالاتری نیز باید برای آن پرداخت کنید. اما در صورتی که در خرید دستگاه برش بر دچار سردرگمی شده اید اصلا نگران نباشید! شما می‌توانید از شرکت مقاوم سازان پایون در زمینه خرید بهترین دستگاه برش بتن مشاوره بگیرید. 

قیمت دستگاه کاتر بتن

تصویری از دستگاه کاتر بتن بر

سوالات متداول

1. چرا در پروژه‌های مختلف به دستگاه بتن بر نیاز است؟

در بسیاری از پروژه‌های عمرانی، ساخت و سازها و اصلاحات ساختاری سازه ها، ممکن است نیاز به برش بتن باشد و از آنجا که بتن بعد از سخت شدن به ماده ای بسیار مقاوم تبدیل می‌شود، برای برش آن به دستگاه نیاز است.

2. چه عواملی بر قیمت دستگاه برش بتن تاثیرگذار است؟

عوامل مختلفی از جمله قدرت موتور دستگاه، ابعاد دستگاه، نوع سوخت مصرفی، حجم مخزن آب نصب شده بر روی دستگاه، برند سازنده و... همگی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش دار است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfYGFMgAAAAAF6YmqbT-_dIDsNXJasTx5b83yKx